اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۹۲۲۵

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر

۱۶:۱۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

اگر از عاشقان سفر باشید؛ احتمالا لیستی از مقصد‌های گردشگری دارید که برای دیدن و سفر به آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنید و شاید اصلا انگیزه اصلی‌تان از کار و کسب درآمد، سفر و دیدن این نقاط دیدنی باشد.

احتمالا برای شما هم یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عوامل برای رسیدن به این هدف، مدیریت مالی و بودجه‌بندی سفر است. برای مثال اگر به فکر تهیه بلیط کرمان تهران هستید، باید قبل از سفر به‌شکل مبسوط برای آن برنامه‌ریزی کنید، تمام جوانب هزینه‌های آن را در نظر بگیرید و سپس برای سفر اقدام کنید.

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر

توانایی سفر ارزان یک مهارت اکتسابی است

اگر از مسافرت و دیدن جاهای جدید لذت می‌برید، حتما با زمان و پول به‌عنوان دو محدودیت همیشگی مواجه شده‌اید و شاید اصلا این دو عامل مانعی برای برنامه‌ریزی بسیاری از سفرهای محبوب‌تان باشد. ولی باید بدانید که مدیریت مالی و توانایی صرفه‌جویی، مهارت مهمی است که با کسب اطلاعات و مقداری تجربه به دست می‌آید و در بزنگاه‌ها بسیار به شما کمک می‌کند.

مدیریت مالی در سفر یعنی برنامه‌ریزی دقیق برای رفت‌و‌آمد، اقامت، حمل‌و‌نقل، خوراک، ورودی نقاط توریستی، تفریحات منطقه و خرید. کافیست تا اولویت‌هایتان را مطابق با علایق و شخصیت‌تان قبل از سفر مشخص کنید، برای دیدن تمام نقاط محبوب‌تان برنامه بچینید و البته در کنار آن‌ها از راهکارهایی که در ادامه آورده شده کمک بگیرید.

ارزان‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید

بعد از انتخاب مسیر، تمام راه‌های رسیدن به آن را کامل بررسی کنید. گاهی ارزان‌ترین راه، استفاده از خودروی شخصی است، گاهی اتوبوس‌های بین شهری یا قطار گزینه‌های بهتری هستند و در مواقعی که مسیر طولانی است، استفاده از هواپیما تنها راه منطقی است؛ گاهی هم ترکیبی از این روش‌ها، اقتصادی‌ترین راه را برای سفر در اختیارتان می‌گذارد.

برای سفر اقتصادی‌تر با هواپیما، حواس‌تان باشد که بسیاری مواقع می‌توانید بلیط‌تان را مدت‌ها قبل از سفر با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. بلیط‌های لحظه آخری و چارتری هم برای صرفه‌جویی گزینه‌های خوبی هستند. این را هم باید بدانید که در بسیاری از پرواز‌های خارجی می‌توانید بلیط بدون بار بخرید که به‌مراتب قیمت پایین‌تری دارد. نکته مهم دیگر هم این است که برای مسافت‌هایی که امکان سفر با قطار دارند، می‌توانید با رزرو بلیط در شب، در هزینه‌های اقامت‌تان صرفه‌جویی کنید.

حواس‌تان به فصل‌های شلوغ باشد

هر شهر یا کشوری یک فصل پربازدید دارد که معمولا گران‌ترین فصل برای گردشگران و مسافران است. مثلا اگر بخواهید تعطیلات نوروز به شمال سفر کنید یا تعطیلات بهمن‌ماه سری به جنوب بزنید یا اردیبهشت را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به سایر زمان‌ها بپردازید. در‌حالی‌که در فصل‌های خلوت سال، علاوه‌بر بلیط و محل اقامت، مواردی چون غذا و حمل‌و‌نقل درون شهری و هزینه بازدید از مکان‌های تفریحی هم برایتان ارزان‌تر تمام می‌شوند.

تمام گزینه‌ها را برای اقامت بررسی کنید

معمولا اولین گزینه برای اقامت در سفر، هتل است؛ در‌حالی‌که همیشه انتخاب‌های اقتصادی‌تری هم وجود دارد. در بسیاری از شهر‌های ایران می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی استفاده کنید و ضمن پرداخت هزینه کمتر، با بافت فرهنگی منطقه هم از نزدیک آشنا شوید. در سفرهای خارجی هم گزینه‌هایی مثل هاستل، استفاده از سایت کوچسرفینگ و کرایه خانه از Airbnb می‌تواند هزینه‌های‌تان را تا حد زیادی کاهش دهد. البته همیشه حواس‌تان به موقعیت جغرافیایی و دسترسی محل اقامت‌تان باشد؛ نزدیک‌بودن به مرکز شهر یا جاذبه‌های گردشگری هم به صرفه‌جویی‌ در هزینه‌های‌تان کمک می‌کند.

تا حد امکان سبک سفر کنید

سبک‌باربودن و داشتن یک کوله جمع‌و‌جور به‌جای چمدان‌های بزرگ در سفر بسیار به‌کارتان می‌آید. سبک سفرکردن به شما کمک می‌کند تا بتوانید پرواز‌های ارزان‌تری رزرو کنید و هزینه کمتری برای بار بپردازید. همین‌طور باعث می‌شود تا برای طی مسافت‌های طولانی مثل فرودگاه تا هتل، به جای تاکسی، سوار مترو و اتوبوس بشوید. پس تا حد امکان از برداشتن وسایل غیر ضروری در سفر خودداری کنید.

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر

از وسایل نقلیه عمومی غافل نشوید

در بسیاری از شهرهای توریستی، سیستم حمل‌و‌نقل خوبی تعبیه شده که استفاده از آن به داشتن یک سفر کم‌هزینه کمک می‌کند. فقط کافیست که از قبل راه‌های خرید بلیط یا کارت استفاده از وسایل نقلیه عمومی را پیدا کنید، برای رفت‌و‌آمدتان برنامه‌ریزی کنید و مسیرهای اتوبوس و مترو را بررسی کنید.

ضمن این‌که در بسیاری از شهرهای دیدنی داخلی و خارجی، اتوبوس‌هایی برای برگزاری تور گردشگری در‌نظر‌گرفته شده و گردشگران را به‌صورت رایگان، به نقاط جذاب و دیدنی می‌رسانند؛ پس حتما قبل از سفر درباره این تورها و مسیرها و شرایط‌شان تحقیق کنید.

برای تغذیه‌تان در سفر برنامه‌ریزی کنید

درست است که بخش بزرگی از لذت سفر، به تجربه فرهنگ غذایی و تجربه غذاهای جدید محلی وابسته است، ولی برای داشتن یک سفر اقتصادی باید در برابر وسوسه مداوم غذاخوردن در رستوران‌ مقاومت کنید. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در غذا، تجربه غذاهای خیابانی و محلی است که البته شما را با عادات غذایی مردم منطقه بیشتر آشنا می‌کند و تجربیات نابی را برایتان رقم می‌زند. همراه‌داشتن کنسرو و تهیه غذاهای آماده از سوپرمارکت هم از راه‌های کاربردی و اقتصادی است که در سفر بسیار کارامد است.

صبح زود به مقصد برسید و دیروقت آن را ترک کنید

فرقی نمی‌کند با خودروی شخصی سفر کنید یا قطار و اتوبوس و هواپیما، در هر حال طوری برنامه‌ریزی کرده که بتوانید از تمام ساعات روز استفاده کنید. سعی شود صبح اول وقت به مقصد برسید تا بیشترین فرصت را برای گشت‌و‌گذار داشته باشید و هزینه اضافی هم برای رزرو هتل تهران پرداخت نکنید. بلیط برگشت را هم برای ساعات پایانی روز خریداری کنید تا از زمان‌تان بیشترین استفاده را کرده باشید.

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر

فلای تودی برای تجربه یک سفر ارزان در کنار شماست

همان‌طور که گفتیم، بررسی همه‌جانبه و مقایسه قیمت‌ها از مهم‌ترین راه‌های داشتن یک سفر به‌صرفه است. فلای تودی به‌عنوان یک مرجع به‌روز و ارزان تهیه بلیط و اقامتگاه، یکی از بهترین ابزارهای شما برای رسیدن به این هدف است. برای مثال اگر به‌دنبال تهیه بلیط کرمان تهران هستید، به‌کمک فلای تودی می‌توانید قیمت بلیط هواپیما و قطار را در تمام روزها و ساعات با هم مقایسه کنید و ارزان‌ترین و مناسب‌ترین آن را بخرید. البته که خدمات فلای تودی به همینجا محدود نمی‌شود و برای رزرو هتل یا اقامتگاه هم در کنار شماست و با دادن اطلاعات کامل و مقایسه امکانات مراکز اقامتی مختلف، شما را تا انتهای مسیر یک سفر اقتصادی همراهی می‌کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین