اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۳۴۲
با اتمام رقابت‌ها در شش کشور سرشناس فوتبال آسیا و بررسی آن گلزنان برتر لیگ‌های برتر این کشورها مشخص شدند.
۱۱:۵۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز- از نگاه آمار گلزنان لیگ‌های عربستان، امارات، قطر، کویت، استرالیا و بالاخره ایران به ترتیب عنوان برترین مهاجمان فصل قاره‌کهن را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بررسی‌ها لیگ کشورهای شرق آسیا به همراه عراق و ازبکستان هم تحت نظر قرار گرفته‌اند تا عملکرد گلزنان برتر شش لیگ معتبری که در جریان هستند- و بعضا در ابتدای راه- نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

میرکو و دیاکو 25گل زدند، عمر بهترین شد

از لحاظ عددی میرکو ووچینیچ مهاجم سرشناس الجزیره امارات با به ثمر رساندن 25گل در کنار آلاین دیاکو که همین تعداد گل را برای الاهلی در لیگ ستارگان قطر زده بهترین عملکرد را داشته‌اند. با این حال از نگاه آمار این عمرالسوما سوریه‌ای است که هر 81.36 دقیقه برای الاهلی در لیگ‌برتر عربستان گل زده و آقای گل لیگ‌های آسیایی در فصل15-2014 لقب گرفته است.

عمر 192سانتی‌متری

عمر السوما 192سانتی‌متری اهل کشور سوریه است اما فصل پیش آنقدر در القادسیه کویت درخشید که مورد توجه متولیان الاهلی عربستان قرار گرفت. این مهاجم 26 ساله فصل پیش برای القادسیه 23 گل زد تا راهی تیم متمول الاهلی شود.

عمر این فصل به جز اینکه صابونش را در لیگ قهرمانان آسیا به تن تراکتورسازی زد در لیگ‌برتر عربستان با زدن 22 گل از عوامل اصلی آسیایی شدن مجدد الاهلی بود.

دکل سوری طی 1790دقیقه 22بار دروازه رقبای الاهلی را باز کرد در شرایطی که موفق شد در هفته‌های اول و بیستم مسابقات برابر هاجر(6 بر یک) و النصر(4 بر 3) هت‌تریک کند.

بی‌تردید هت‌تریک عمر برابر النصر قهرمان که منجر به پیروزی الاهلی شد ارزش فراوانی برای اهلاوی‌ها داشت.

حق مهاجم مورد علاقه قلعه‌نویی خورده شد

 دومین گلزن برتر فصل فوتبال آسیا میرکوووچینیچ مونته‌نگرویی است. مهاجمی 31ساله و سرشناس که سه سال برای یوونتوس و پنج سال برای رم در کالچو گلزنی کرده است.

میرکو فصل 13-2012 با پیراهن یووه 10گل در سری A ایتالیا به ثمر رساند و پیش‌تر سابقه گلزنی برابر منچستریونایتد، چلسی و رئال‌مادرید را هم داشت.


ووچینیچ که به نوعی در کنار آساموا جیان سرشناس‌ترین مهاجم فصل لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آمد در لیگ امارات طی 23بازی، 25گل به ثمر رساند. البته شش گل میرکو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. ووچینیچ دو مرتبه برابر تیم‌های الامارات و الاتحاد کلبا هت‌تریک کرد. ضمن اینکه در ایستگاه پنجم لیگ امارات به جای هت‌تریک برابر العین به این تیم گردن‌کلفت چهار گل زد تا الجزیره 4 بر یک قهرمان لیگ امارات را به سخره بگیرد.

دومین گلزن برتر فوتبال امارات ابراهیم توره مهاجم اسبق پرسپولیس و سپاهان شد. فوروارد مورد علاقه امیر قلعه‌نویی این فصل طی 23 بازی، 18گل برای النصر به ثمر رسانده است. 


البته ابراهیم برخلاف ووچینیچ فقط یکی از گل‌هایش پنالتی بوده است. به عبارت دیگر شاید حق توره در جدول گلزنان فوتبال امارات خورده شده است.

همبازی جباری سومین گلزن آسیا

آلاین دیاکوی کنگویی از الاهلی قطر سومین گلزن برتر فوتبال باشگاهی آسیاست. برای الاهلی مجتبی جباری شش گل به ثمر رساند و در مقابل یکی از نفراتی بود که با پاس‌هایش دیاکوی 28ساله را بارها در موقعیت گلزنی قرار داد.

آلاین طی 26بازی، 22گل زد تا با میانگین به ثمر رساندن یک گل در هر 90.6 دقیقه آقای گل لیگ ستارگان قطر لقب بگیرد. این مهاجم کنگویی راست‌پا که در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی برزیل برای تیم‌ملی کشورش سه گل زده بود در لیگ ستارگان موفق شد یک مرتبه مقابل الخریطیات هت‌تریک کند. الاهلی این فصل با 38امتیاز و 48گل زده روی پله پنجم لیگ قطر قرار گرفت در حالی که دیاکو 49درصد گل‌های این تیم را به ثمر رساند.

نماینده برزیل روی پله چهارم

پاتریک فابیانو با الکاظما در لیگ‌برتر کویت آقای گل شد. این مهاجم که در هفته ششم مسابقات مقابل تیم ضعیف الساحل هت‌تریک کرد طی 24بازی، 21گل زد در حالی که 1985 دقیقه پیراهن تیم ششم جدول لیگ کویت را بر تن کرد.

فابیانو پنج‌مرتبه در بازی‌های کاظما موفق شد بیش از یک گل وارد دروازه رقبا کند و یک مرتبه از روی نقطه پنالتی گل زد.

در لیگ کویت فراسی الخطیب با 20گل زده دومین گلزن شد. آن‌هم در شرایطی که مهاجم العربی چهار گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

شکارچی سوئد و فرانسه گلزن پنجم آسیا

مارک جانکوی اتریشی در لیگ‌برتر استرالیا برای سیدنی طی 1891دقیقه، 16گل زد تا آقای گل شود. سیدنی با کمک‌ گلزنی‌های بازیکن اسبق پورتو، توئنته و سالزبورگ 50امتیاز گرفت تا پس از ملبورن ویکتوری 53 امتیازی دوم شود. 


این اتریشی که در مسابقات انتخابی جام‌جهانی برزیل دروازه سوئد و قزاقستان(2) را باز کرد، پیش‌تر با تیم‌ملی اتریش به اروگوئه هم گل زده بود. جانکو همان مهاجمی است که سال2008 در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی طی دو دیدار دروازه فرانسه را باز کرده بود.

مارک در فصلی که گذشت احیا شد چون در سال گذشته برای ترابوزان‌اسپور(14-2013) فقط دو گل به ثمر رسانده بود.

جانکو در فصل15-2014 لیگ برتر استرالیا یک مرتبه مقابل بریسبان‌روار(هفته21) هت‌تریک کرد.

لوسیانو مهاجم خاص

ادر لوسیانو ادینهو مهاجم محبوب تبریزی‌ها با 20 گل آقای گل فوتبال ایران شد تا با میانگین زدن یک گل در هر 142.2 دقیقه ششمین گلزن برتر قاره آسیا در فصل2015-2014 شود.

ادینیو که چهار گلش را از روی نقطه پنالتی برای تراکتورسازی به ثمر رساند فصل قبل برای مس کرمان طی 28 بازی تنها هشت گل وارد دروازه رقبای این تیم کرده بود.

لوسیانو برخلاف پنج‌ مهاجم برتر بالای سرش در جدول گلزنان برتر این فصل فوتبال باشگاهی در آسیا حتی یک مرتبه هم موفق به ثبت هت‌تریک نشده است.

ادینهو البته در سه دیدار تبریزی‌ها مقابل صبا، گسترش و فولاد موفق به زدن بیش از یک گل شد. 

از مروان حسین عراقی تا تسومی ژاپنی

در جدول گلزنان برتر لیگ‌های در حال برگزاری شرق آسیا، عراق و ازبکستان، مروان حسین با انجام یک هت‌تریک در 90دقیقه آماری جالب توجه به ثبت رسانده است.

در کنار این عراقی که برای شرطه عراق توپ می‌زند بخرالدین واخوبوف مهاجم قیزیلقوم ازبکستان شرایطی قابل توجه داشته است.

بحرالدین 32ساله در لیگ جاری ازبکستان فقط شش مرتبه وارد ترکیب اصلی تیمش شده است اما طی همین مدت یک‌بار برابر سوگدیانا هت‌تریک(4 بر یک) کرده و در دو دیدار بیش از یک گل به ثمر رسانده است. جالب اینکه واخوبوف فصل پیش برای تیم بخارا طی 18بازی فقط دو گل زده بود.

سومین گلزن لیگ‌های در جریان قاره از بوریرام تایلند می‌آید. آقای گل فعلی لیگ تایلندی‌ها کسی نیست جز دیگو سانتو برزیلی که طی 10دیدار، 10گل زده است.

این مهاجم 27ساله که طی 30بازی برای پالمیراس فقط یک گل زده بود، در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل برای بوریرام در مصاف با رقبای چینی(گوانگجو) و کره‌ای(سئونگنام) به ثمر رسانده است.

چهارمین گلزن گروه دوم تاکاشی تسومی ژاپنی است. مهاجم گامبا اوزاکا که فصل2012-2011 بوندس‌لیگا را در بایرن‌مونیخ سپری کرد؛ مهاجمی که سابقه گلزنی برابر اشتوتگارت و فرایبورگ با پیراهن هوفنهایم را دارد، این فصل به ناگویا گرامپوس و شیمیزواسپالس بیش از یک گل زده است. گامبا- در جی‌لیگ ژاپن- طی 11هفته، 17گل به ثمر رسانده در حالی که تسومی 10گل از مجموع گل‌های تیمش را وارد دروازه رقبا کرده است.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین