اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۸۷۶۹

نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM

۲۲:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

امروزه در کسب و کارها، ارتباط با مشتریان و مدیریت اطلاعات آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از ابزارهایی که برای این منظور استفاده می‌شود، نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است. بسیاری از کسب و کارها بر بستر وب سایتشان (چه کدنویسی و چه وردپرسی) از این نرم افزار بهره‌مند می‌شوند تا بتوانند به خوبی و با برنامه‌ریزی‌های خاص ارتباط خود را با مشتریانشان حفظ و تقویت کنند. 

در صورتی که اهمیت تعامل با مخاطبان، سرنخ‌ها و مشتریان برای کسب و کار شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و قصد بهره مندی از نرم افزارهای CRM را در سایت وردپرسی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM

نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM

به طور کلی با استفاده از 3 روش می‌توانید سایت خود را به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CMR) متصل کنید. این سه روش شامل استفاده از افزونه‌ها، وب فرم‌ها و درنهایت API ها می‌شوند. البته پیشنهاد می‌کنیم در صورتیکه تمایل دارید این سیستم را به کسب و کار مجازی‌تان اضافه کنید، از آژانس پارس وب، به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد، کمک بگیرید تا این افزونه به درستی بر روی سایت‌تان پیاده سازی شود.

اتصال سایت به crm با استفاده از افزونه

به منظور اتصال یک سایت وردپرس به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید. این افزونه‌ها طراحی شدند تا سیستم CRM را به سایت شما وصل کنند. این افزونه‌ها ممکن است فرآیند نصب و اتصال و کارایی متفاوتی داشته باشند، به همین منظور در این بخش نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM را توسط چند افزونه آموزش می‌دهیم.

بیشتربخوانید» از آنجاییکه سی آر ام تنها افزونه موردنیاز در یک وب سایت نیست، به منظور آشنایی و آموزش روش‌های نصب افزونه در وردپرس، روی لینک داده شده کلیک کنید.

افزونه WP Fusion

نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM

افزونه WP Fusion ابزاری است که می‌تواند با یکپارچه‌سازی داده‌های مختلف از پلاگین‌های وردپرس، اطلاعات را به سرویس CRM شما منتقل کند.

برای نصب WP Fusion، به بخش "افزونه‌ها" در داشبورد وردپرس بروید و افزونه را از فایل .zip که در زمان خرید دریافت کرده‌اید، آپلود کنید. سپس افزونه را فعال و به بخش "تنظیمات" و سپس "WP Fusion" بروید تا لایسنس خریداری شده را به ثبت برسانید. سپس می‌توانید سیستم CRM مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از اینکه گزینه اتصال را زدید، WP Fusion اعتبار API شما را تأیید و سپس برخی از اطلاعات مورد نیاز را از CRM انتخابی شما دریافت می‌کند. در نهایت، WP Fusion به‌طور اتوماتیک کاربران وب‌سایت شما را بررسی کرده و اطلاعات آنان را به CRM منتقل می‌کند.

فراموش نکنید که حتماً باید لایسنس را فعال کنید.

افزونه Zoho CRM

ابتدا افزونه Zoho CRM را دانلود کنید و پوشه آن را در مسیر /wp-content/plugins/ آپلود کرده یا از طریق بخش افزونه‌ها (اضافه کردن پلاگین جدید) در پنل مدیریت وردپرس، آن را نصب و فعال کنید. پس از فعال‌سازی افزونه Zoho CRM Forms، همانند روش قبل باید سیستم CRM مدنظر خود را انتخاب و دسترسی آن را فعال کنید. به سادگی نام کاربری و رمز عبور حساب CRM خود را وارد کرده تا این اتصال برقرار شود.

در مرحله بعد، یک فرم با استفاده از Zoho CRM یا سایر افزونه‌ها ایجاد کنید. این بستگی به ترجیحات و نیازهای شما دارد. فیلدها و طراحی فرم می‌ٱواند بر اساس نیازهای شما سفارشی‌سازی شود. سپس فرم را بر اساس نیازهای کسب و کار خود پُر کنید. این شامل مشخص کردن فیلدهایی که قرار است توسط مشتریان ثبت شود و هرگونه اقدام مورد نظر است.

در صورت تعامل مخاطبان با وب‌سایت شما و تکمیل فرم، اطلاعات آنان به صورت خودکار ثبت شده و به Zoho CRM شما ارسال می‌شود. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و سایر موارد مورد نیاز است. با انجام تمام این مراحل نصب افزونه به پایان می‌رسد و اتصال بین فرم‌های Zoho CRM و وردپرس با موفقیت انجام می‌شود.

استفاده از وب فرم‌ها

نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM

این روش به عنوان یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات و برقراری ارتباط با مخاطبان در دنیای آنلاین شناخته می‌شود. با استفاده از افزونه‌ها یا ابزارهایی مانند Contact Form 7 یا Zoho CRM Webforms، شما می‌توانید به راحتی فرم‌های تماس و جمع‌آوری اطلاعات را بر روی وب‌سایت خود ایجاد کنید.

استفاده از API

برای ایجاد یک ارتباط دقیق‌تر بین وب‌سایت و نرم افزار CRM، می‌توانید از رابط برنامه‌نویسی (API) استفاده کنید. این روش امکان ارسال درخواست‌ها و داده‌های مشتری به سیستم CRM را فراهم و اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کند. با استفاده از API، می‌توانید داده‌های مختلفی از جمله درخواست‌های مشتری، پارامترهای UTM و منابع ترافیک را از وب‌سایت به CRM انتقال دهید.

برای پیاده‌سازی این روش، توصیه می‌شود تا از افراد متخصص در حوزه برنامه‌نویسی و امنیت وب استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که فرآیند یکپارچه‌سازی اطلاعات به‌درستی انجام شده و همیشه با آخرین نسخه‌ها و API‌های موجود هماهنگ باشد.

تا به اینجای مقاله به روش‌های مختلفی از نحوه اتصال سایت وردپرسی به CRM پرداختیم؛ اما برقراری این اتصال و استفاده از برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری، چه مزیت‌هایی برای کسب و کار شما دارد؟

مزایای اتصال سایت وردپرسی به CRM

در ادامه به به مهم‌ترین مزایای اتصال سایت وردپرسی به سی آر ام به صورت خلاصه خواهیم پرداخت: 

تعامل بهتر با مشتریان: با داشتن اطلاعات دقیق در مورد مشتریان، می‌توانید به شکل هدفمند و بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و نیازهایشان را بهتر درک کنید.

افزایش فروش: با استفاده از این سیستم قادر خواهید بود فرآیندهای مدیریت فروش و ارسال پیام‌های تبلیغاتی را به صورت کاملا هدفمندتر انجام دهید.

بهینه‌سازی عملکرد سایت: با اطلاعات به دست آمده از CRM، می‌توانید عملکرد و ساختار سایت را بهینه‌تر کرده و تجربه کاربری را بهبود دهید.

به طور کلی، همانطور که گفته شد، با اتصال سایت وردپرسی به یک CRM، سایت وردپرسی شما به یک ابزار قدرتمند تبدیل می‌شود که امکان بهینه‌سازی تعاملات با مشتریان، افزایش سطح فروش و بهبود عملکرد کلی سایت را فراهم می‌کند.

سخن آخر

اتصال سایت وردپرسی به یک CRM می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار موثر برای مدیریت ارتباط با مشتریان و بهبود فرآیندهای کسب و کار شما عمل کند. با انتخاب ابزارهای مناسب مانند Gravity Forms و WP Fusion، می‌توانید به سادگی از این اتصالات بهره‌مند شده و تجربه کاربری و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین