اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۸۷۷۱

با نکات مهم خرید بیمه مسافرتی آشنا شوید

۲۲:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

این روزها هزینه‌های سفر بیشتر از قبل شده و مسافران برای سفری ارزان‌تر از راه‌های مختلف اقدام می‌کنند. یکی از اقداماتی که بعضی مسافران برای کاهش هزینه‌های سفر خود انجام می‌دهند، حذف بعضی از هزینه‌های جانبی مانند خرید بیمه مسافرتی است. این در حالی است که تهیه بیمه یکی از ضروریات پیش از سفر است و صرفا برای کاهش مقدار کمی از هزینه‌ها نباید از انجام آن خودداری کرد. استفاده از بیمه در سفر مزایای زیادی دارد و دغدغه‌های شما را بابت حوادثی که نمی‌توان آن‌ها را پیش‌بینی کرد، کاهش می‌دهد. در این مطلب، همراه ما باشید تا شما را با نکات مهم خرید بیمه ‌های مسافرتی و دلایلی که لزوم تهیه این بیمه را مشخص می‌کنند، آشنا کنیم.

با نکات مهم خرید بیمه مسافرتی آشنا شوید

چرا باید بیمه مسافرتی تهیه کرد؟

بسیاری از افراد پیش از اقدام به سفر در مورد کارهایی که در طول سفر انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی می‌کنند. این برنامه‌ریزی به انجام سفر راحت‌تر کمک می‌کند؛ اما گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که برنامه‌ها را تغییر می‌دهد. برای مثال، درصورتی‌که چمدان شما گم شود برنامه‌های سفر تا حد زیادی تغییر می‌کنند؛ زیرا باید زمانی را صرف شکایت بابت گم‌شدن چمدان خود کنید و برای پیداکردن آن اقدامات مختلفی انجام دهید که برخی از این اقدامات هزینه نسبتا زیادی دارند؛ همچنین درصورتی‌که در طول سفر خود دچار بیماری شوید و نیاز به بازگشت فوری و خارج از برنامه به کشور را داشته باشید، باید فورا اقدام به تهیه بلیط کنید. این در حالی است که در شرایط بیماری، تهیه بلیط مناسب کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

بیمه کردن خود قبل از سفر، این مزیت را دارد که درصورت بروز هر کدام از اتفاقات گفته‌شده یا موارد مشابه، دغدغه‌ای بابت رفع آن‌ها نخواهید داشت؛ زیرا اقدامات لازم برای برطرف‌کردن مشکل توسط شرکت بیمه انجام می‌شود. برای مثال، اگر چمدان شما در حین جابه‌جایی بار گم شود، شرکت بیمه اقدامات لازم برای پیداکردن آن را انجام می‌دهد یا درصورتی‌که به بیماری سختی مبتلا شوید که نیاز به برگشت فوری به کشور داشته باشید، اقدامات انجام این کار توسط شرکت بیمه انجام می‌شود و شما و اعضای خانواده بلافصل شما را فورا به کشور بازمی‌گرداند. این خدمات و دیگر خدمات مشابه، لزوم دریافت بیمه قبل از سفر را ثابت می‌کنند.

با نکات مهم خرید بیمه مسافرتی آشنا شوید

نکات مهم خرید بیمه مسافرتی

به دلایل گفته‌شده در بالا و بسیاری دلایل دیگر، تهیه بیمه مسافرتی جزو اقدامات ضروری قبل از سفر است؛ اما بد نیست بدانید که بیمه ‌های مسافرتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها نوع خاصی از حوادث را پوشش می‌دهند. درواقع، می‌توان گفت که بسته به نوع بیمه‌ های مسافرتی امتیازات آن‌ها متفاوت خواهد بود و مسافران برای انتخاب بهترین بیمه باتوجه‌به شرایط خود باید از پوشش‌های مختلف بیمه ‌ها اطلاع داشته باشند؛ همچنین برای خرید و انتخاب یک بیمه مناسب باید نکاتی را نیز در نظر داشت که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • تنوع پوشش‌ها: با‌توجه‌به این‌که حوادث پیش‌بینی‌نشده نوع مشخصی هم ندارند، بهتر است بیمه‌ای را انتخاب کنید که پوشش‌های متنوعی را ارائه دهد. درواقع، هرچقدر طیف پوششی بیمه وسیع‌تر باشد، خدماتی که به مسافران ارائه می‌کند نیز بیشتر خواهد بود و مسافر آرامش خاطری بیشتری خواهد داشت.
  • قیمت: قیمت یکی دیگر از نکاتی است که برای خرید و انتخاب بهترین نوع بیمه باید به آن توجه کنید. بخشی از قیمت بیمه ‌های مسافرتی به پوشش و خدمات آن‌ها بستگی دارد و بخش دیگری از آن به اعتبار شرکت بیمه‌ کننده وابسته است. بهتر است بیمه‌ای را انتخاب کنید که با‌توجه‌به نوع پوشش‌ها قیمتی منصفانه ارائه کند.
  • کیفیت خدمات: در انتخاب بیمه مسافرتی، به کیفیت خدمات هم توجه داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیشتر حوادث را پوشش می‌دهند؛ اما کیفیت خدمات چندان مناسبی ندارند. به‌منظور اطلاع از این موضوع می‌توانید سوابق بیمه انتخابی را بررسی کنید.

با نکات مهم خرید بیمه مسافرتی آشنا شوید

  • سقف تعهدات: بیمه‌ای را انتخاب کنید که سقف تعهدات بالاتری داشته باشد. هزینه‌های پرداختی توسط شرکت بیمه به سقف تعهدات آن‌ها بستگی دارد و درصورتی‌که بیمه بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌ها نداشته باشد، کمترین مقدار را برای جبران خسارت پرداخت کرده و در مواردی ممکن است قادر به پرداخت کامل خسارات وارد‌شده نباشد.
  • بررسی نیازها: پیش از انتخاب و اقدام به خرید بیمه ‌های مسافرتی، نیازهای خود را مشخص کنید و سپس بیمه‌ای را انتخاب کنید که حوادث مرتبط با آن‌ها را پوشش دهد. برای مثال، درصورتی‌که با هدف تحصیل به کشوری دیگر سفر می‌کنید و قصد بیمه کردن خود را دارید، بهتر است بیمه‌ای را انتخاب کنید که هزینه‌های درمانی را به‌طور کامل پوشش دهد؛ زیرا هزینه‌های درمانی جزو هزینه‌هایی هستند که باید شخصا پرداخت کنید و هزینه تحصیل را بالا می‌برند.
  • دسترسی راحت به شرکت: در‌مورد انتخاب و تهیه بیمه مسافرتی باید به دسترسی راحت و ارتباط فوری با نمایندگان بیمه هم توجه کنید. درصورتی‌که بیمه انتخابی نماینده فعالی نداشته باشد، دسترسی به آن جهت رفع مشکلات پیش‌آمده و جبران خسارت، دشوار خواهد شد و این موضوع گاهی باعث بروز مشکلات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

با نکات مهم خرید بیمه مسافرتی آشنا شوید

سفری امن و آرام با خرید بیمه مسافرتی از فلای تودی

خرید بیمه مسافرتی به‌منظور تأمین آسایش و آرامش حین سفر، موضوعی مهم است که همه متقاضیان سفر به کشورهای خارجی باید به آن توجه داشته باشند. البته در‌مورد خرید این بیمه‌ ها باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن، تهیه بیمه از مرکزی معتبر است که شما را برای خرید بهترین نوع بیمه راهنمایی کند. جهت خرید انواع بیمه ‌های مسافرتی و دریافت راهنمایی در‌مورد تفاوت آن‌ها و مواردی که پوشش می‌دهند، می‌توانید با کارشناسان فلای تودی در ارتباط باشید.

فلای تودی به‌عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان بلیط سفرهای داخلی و خارجی، خدماتی مانند رزرو هتل و اقامتگاه، تهیه بیمه پیش از سفر و ... را نیز به مسافران خود ارائه می‌کند. در فلای تودی، می‌توانید با‌توجه‌به نیازهای خود بیمه را انتخاب کنید و به‌صورت آنلاین و تنها با چند کلیک ساده، بیمه مناسب خود را خریداری کنید؛ علاوه‌بر‌آن، پشتیبانی 24ساعته فلای تودی شما را در‌ زمینه خرید بیمه راهنمایی می‌کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین